Могат ли децата да бъдат обучавани така, че освен акцент в академичните познания, те да имат своето емоционално и социално развитие? Могат ли да имат привилегията да бъдат част от този вълнуващ образователне процес в една нестресова среда, изцяло разположена всред природата? Именно „общият поглед“ на холистичния подход съдейства детството – този основополагащ период в детското развитие, да бъде пълноценно. Дали детето получава качествено образование се измерва не в количеството натрупани знания и отлични оценки, а по умението му в успешното им прилагане в различните аспекти от живота.
BELL HOUSE е този артернативен проект, който вече е факт – отговор за родителите, които търсят повече от училище.
Когато става въпрос за преосмисляне на сегашната образователна система, холистичното образование предоставя една вълнуваща алтернатива. В последното десетилетие нашите знания спрямо развитието в детството са се разширили, a заедно с това и възможните обучителни методики.
В днешно време, родители и учители искат повече по отношение на образованието на децата си. Те търсят подход към образованието, който да е съвместим със различните умения на децата и подход, който да подготвя детето да се реализира като добре балансиран възрастен човек.
Холистичното образование е базирано на идеята, че децата могат да бъдат обучавани по по-естествен и по-привлекателен начин. Вместо да разделяме училищните предмети, холистичния подход цели да даде право на децата да използват тяхната академична подготовка за опора на емоционалното им и социално развитие.
Ползите на холистичния подход
Образованието вече не се базира на ученето на осезаеми и измерими знания. Нашите минали образователни парадигми разчитат на „средните” измервания и стандартизации. Децата бяха готови да наизустяват информация и след това да се явяват на входни тестове. Не само този подход е неефективен спрямо децата, но може да бъде психологически нездравословен към някои ученици, според проучване на Сър Кен Робинсън.
Макар, че децата трябва да бъдат подготвяни за най-важните предмети като математика, литература или науки, също така е важно да бъдат научени как да учат. Холистичното образование предефинира не само какво е „важен“ предмет, но също така и как децата могат да бъдат обучавани правилно.
Най-голямото предимство на холистичния подход е, че не е ориентиран само около умствено развитие, но също така се фокусира около психo-социалното и емоционалното развитие на децата.
Холистичният подход мотивира децата да учат по предметите в училище. Той внушава чувство за любопитство и им позволява да научават по естествен и креативен начин. Също така, този подход може да бъде приспособен към индивидуалния характер и начин за учене на всяко дете, в противовес на днешната масова обучителна система“. /pedagogika.bg/